جزییات مرحله دوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی

در سایت ایران گیم مطلب جزییات مرحله دوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مشاهده می کنید

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی از آغاز مرحله دوم حمایت از پیام رسان های داخلی خبر داد. در این مرحله قرار است حمایت همه جانبه‌ای به منظور ارتقا و تقویت هرچه بیشتر این پیام‌رسان‌ها صورت گیرد.

امیر خوراکیان با اشاره به تصوب سند ساماندهی پیام رسان ها در کشور گفت: پس از تصویب این سند استقبال بسیار خوبی از سوی مردم نسبت به پیام رسان های داخلی صورت گرفته اما در ادامه مشکلات فنی و نواقصی در ارایه خدمات و سرویس دهی ها به وجود آمد که البته این تجربه پس از سکون و افت مختصری مسیری برای رشد جدی پیام رسان های داخلی در زمینه های مختلف و مجددا رشد اقبال نسبت به پیام رسان های داخلی فراهم کرد.

ممنوعیت استفاده مدارس از پیام‌رسان‌های خارجی

وی افزود: برای حمایت از پیام رسان های داخلی در مرحله اول براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی کشور یکسری اقدامات صورت گرفت و در حال حاضر در مرحله دوم حمایت ها برای تقویت و ارتقای آنها هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در تشریح مرحله دوم حمایت ها از پیام رسان های داخلی اعلام کرد: اتصال پیام رسان های داخلی به اپراتورها، کسب سهمی از درآمد ترافیک، اختصاص مرکز داده رایگان، تسهیل در اعطای مجوز، ارایه خدمات دولت الکترونیک، ایجاد شرایط مناسب تبلیغ در رسانه ها، رفع مشکلات قضایی و حقوقی و در نهایت همکاری در تمدید بازپرداخت تسهیلات مالی دریافتی از جمله حمایت های کشور در مرحله دوم این طرح است.

ارتباطات صوتی و تصویری

بنا بر اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وی تاکید کرد: ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری حمایت بزرگی بود که با همکاری اپراتورها برای اتصال آنها به پیام رسان ها صورت گرفت . همچنین طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی اپراتورها به میزان ترافیکی که پیام رسان ها بتوانند ایجاد کنند سهمی از درآمد آن را پرداخت خواهند کرد که این مهم باعث ایجاد رقابت در جذب مخاطب و تامین نیازها و سرویس های مورد نیاز مردم در پیام رسان های داخلی و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان عزیز خواهد شد.
وی با بیان این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ایجاد زیرساخت برای خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات مرکز داده شهید سلیمانی را ایجاد و به صورت رایگان در اختیار پیام رسان های داخلی قرار خواهد داد، گفت: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین سامانه ای ایجاد شد تا پیام رسان های داخلی بتوانند با مراجعه به آن و بارگذاری اطلاعات مورد نیاز نسبت به دریافت مجوز در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنندکه این مجوز در ادامه برای دریافت تسهیلات، امکانات و تعاملات مورد نیاز است.

پیام‌رسان‌ها، اولویت اصلی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی نیستند

عرضه خدمات دولت الکترونیک 

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی درخصوص ارایه خدمات دولت الکترونیک بر روی پیام رسان های داخلی برای افزایش کارآیی آنها و تسهیل در تامین نیازهای مردم اظهار داشت: با توجه به این که برای ارایه این خدمات نیاز به همکاری سازمان های بسیاری است، علی رغم محدودیت های فعلی کشور در مبارزه با کرونا، پیگیری های لازم صورت گرفته و شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه به زودی خواهیم بود.

خوراکیان افزود: برای رفع مشکلات قضایی پیام رسان ها نیز کارگروهی با مشارکت قوه قضائیه و دادستانی تشکیل شده و مسائل پیام رسان ها به خصوص در حوزه تفکیک مسئولیت های کاربر با صاحب سرویس در حال پیگیری است.

 معرفی و تبلیغ پیام رسان های داخلی

وی با اشاره به این که برای تبلیغ و معرفی پیام رسان های داخلی از صدا و سیما درخواست کردیم تا با رفع تداخل قوانین داخلی این سازمان برای معرفی آنها به مردم شرایط ویژه ای اختصاص یابد، گفت: آنچه که مسلم است شناسایی پیام رسان های داخلی به مردم نیاز به حمایت همه جانبه دارد بنابراین مسئولان و دستگاه های اجرایی حتما در اطلاع رسانی ها و برنامه هایی که دارند پیام رسان های داخلی را مقدم بدارند و اگر مجبورند برای مخاطبان خارجی در پیام رسان های خارجی اطلاع رسانی کنند این امکان را فراهم کنند تا این محتوا به استناد مطلبی که در پیام رسان داخلی منتشر شده بازنشر شود. همچنین از فعالان فضای مجازی و چهره های شناخته شده می خواهیم برای حفظ منافع عمومی و ضمانت فعالیت مردم در فضای مجازی در پیام رسان های داخلی پررنگ تر ظاهر شوند.

خوراکیان افزود: مشکلات، دعاوی و رسیدگی به حقوق افراد در پیام رسان های خارجی به خصوص در حوزه های مسائل مالی و اجتماعی قابل رسیدگی نیست و بنابراین کسب وکارها در پیام رسان داخلی امنیت بیشتری خواهند داشت.

وی با تاکید بر این که پیام رسان های داخلی باید برای ارتقا و تقویت خود تلاش کنند و سرویس های بهتری ارایه دهند چرا که حمایت ها در کنار تلاش های این پیام رسان ها نتیجه مطلوب را خواهد داشت بنابراین صرفا به دنبال حمایت نباشند، تصریح کرد: از پیام رسان های خارجی دعوت می شود در ایران دفتر مرکزی ایجاد کرده و امکان تعامل و ارتباطات را ایجاد کنند چرا که ما موافق فعالیت سرویس های خارجی با اولویت حمایت از سرویس های داخلی در کشور هستیم اما این به میزان تعامل و همکاری سرویس های خارجی براساس اصول بین المللی بستگی دارد.

طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی ، جزییات و نکات مهم

The post جزییات مرحله دوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی appeared first on ITIRAN | آی تی ایران.

ممنون بابت بازدید از سایت irgames ایران گیم